Type/Starcastic2007
hodnocení: 4/5
psáno pro Rock & Pop
Designem obalu i hrací dobou střídmé, obsahově však nadmíru bohaté. Takové je album, které má v katalogu manchesterského vydavatelství Type Recordings katalogové číslo 29. Sešli se na něm dvě osobnosti současné avantgardní hudby: holandský experimentátor Rutger Zuydervelt (Machinefabriek) a americký multiinstrumentalista Aaron Martin.
Deska obsahuje dvě rozsáhlejší kompozice. První s názvem Cello Recycling představuje jakýsi Zuyderveltův remix Martinovy improvizované hry na violoncello, který vznikl na objednávku jisté umělecké galerie. Ryzí drone ambient se tu potkává s názvuky post-rocku, atmosféra postupně houstne a nakonec graduje k závěrečnému vyvrcholení.
Následující skladba Cello Recycling přidává do hry ještě další prvek – nasamplovaný zvuk vody, v níž se Martinovo cello i Zuyderveltova elektronika se zjevnou rozkoší koupou. Autoři si prohodili role, takže je to Aaron Martin, kdo tu manipuluje s původně ryze elektronickým materiálem a dotváří ho hrou na svůj nástroj.
Jinak jsou to dvě strany jedné mince, kterou budete s chutí otáčet v dlani/v přehrávači hodně dlouho.

Žádné komentáře:
Okomentovat