sobota 27. března 2010

Tracey Thorn: Out Of The Woods

Virgin/EMI
2007

hodnocení: 4/7
psáno pro mGuide

Na rozdíl od Lou Rhodes, která sólově debutovala loni s deskou Beloved One, se Tracy Thorn nespokojila s folkově komorním vyznění svého druhého sólového alba po patnácti letech. Do jeho vzniku zapojila celou řadu spolupracovníků a výsledkem je deska, kterou nejlépe charakterizuje ohraný recenzentský bonmot „EBTG bez Bena Watta“.
Největší devízou Tracey Thorn je pochopitelně její nezaměnitelný vokál, tu svou nevtíravou naléhavostí připomínající vyrovnanější Sinéad O’Connor (zejména v úvodní pastorální skladbě Here It Comes Again), jindy pro změnu dávající vzpomenout na konejšivý alt Sade jako v klavírní baladě Hands Up To The Ceiling.
Těžiště desky je právě v podobných pomalejších písních, zatímco svižnější skladby jako singlová It’s All True či cover Get Around To It z dílny Arthura Russella jsou tu spíš výjimkou ilustrující Traceynu pěveckou všestrannost.
Dalo by se diskutovat o nutnosti zařazení některých písní, stejně jako o účelnosti producentských nápadů Ewana Pearsona. Střídmější aranže by albu jenom prospěly, nakupující veřejnosti to ale stejně nejspíš bude fuk.

+

hodnocení: 3/5
psáno pro mGuide

Charlotte Gainsbourg svoji druhou desku vydala po dvaceti letech, Tracy Thorn na to potřebovala o pět let méně. Ani ona ale v mezičase nezahálela – se svým životním partnerem Benem Wattem vytvořila nejprve folkové a posléze elektronické duo Everything But The Girl a právě jeho pozdější inkarnace z ní učinila ikonu celé jedné posluchačské generace.
Na desce Out Of The Woods jako by ale začínala znovu od nuly: zatímco je Ben Watt zaneprázdněn budováním DJské kariéry, povolala Tracy Thorn remixérskou hvězdu Ewana Pearsona, pod jehož producentským dohledem album vzniklo. Nějak se ale zapomněli předem domluvit, komu vlastně bude určeno.
Vedle sebe tu tak koexistují křehké balady (úvodní pastorálie Here It Comes Again či sadeovská miniatura Hands Up To The Ceiling) s poněkud přeprodukovanými houseoidními kousky (pilotní singl It’s All True nebo cover skladby Arthura Russela Get Around To It).
V obou polohách se zpěvačka evidentně cítí jako doma, soudržnosti ale to ale nikterak nepomáhá. Pro samé stromy není vidět les, příště by to chtělo povolat schopnějšího lesníka, který by motorovou pilou odřezal vše nadbytečné.

Žádné komentáře:

Okomentovat